Guild Wars 2 bir çok oyuncunun heyecandan yerinde duramamasına sebep oluyor, hakkımız da var çünkü haberler geldikçe oyun için beklentilerimiz oldukça artıyor.
PAX'ın Guild Wars 2 panelinden gelen haberler arasında oyunun dinamik hikaye işleyişi ile ilgili bilgiler var, yapımcılara göre dinamik etkinliklerde AI (Yapay Zeka) oldukça yüksek olacak. Örneğin, bir düşmanla karşılaştınız ve bu dinamik bir etkinlik. Bu etkinlikte önemli olan şey grubunuzda, partinizdeki kaç kişinin düşmana atak yaptığı, kaç kişinin atak yapan karaktere buff ya da iyileştirerek yardımcı olduğuna bağlı olarak değişiklik gösteriyor. Düşman AoE becerisi kullanırsa ki bu bir alanda, bir çok düşmana vurmanıza yardımcı olacak becerilerdir; büyük düşman yanına yardımcı çağırıp, diğer düşmanlardan da destek alabiliyor. Yani düşmanla olan savaşınız belirli bir düzeye oturtulmuş değil, yapılan ataklara, grupta kaç destek oyuncusu olduğuna göre değişiyor.
Guild Salonu dedik, Guild Wars adından da belli olduğu gibi her zaman klan kavramına önem veren bir oyun olmuştur. Oyun RPG ve rol yapma oyunu olduğunu da her zaman akıllarında bulunduran yapımcılar, oyuncuların rol yapma isteklerini doyurmak için bu konuda da çok çalıştıklarını belirtiyorlar. Guild Salonları oyunculara verilecek "ev" haklarından bir başkası sadece. Oyunda kendi evimizin olacağı gibi bir de Guild Salonumuz olabilecek. Guild Salonları sadece kazandığınız başarıları sergileyebileceğiniz bir yer değil, aynı zamanda mesleğinizle ilgili eşyaları koyabileceğiniz, dinlenebileceğiniz, seyahat edebileceğiniz ve belirli etkinliklerin içinde barınacağı bir yer olacak. Ancak Guild Salonlarının oyunun ilk çıktığı zamana yetişip yetişmeyeceği hala meçhul.