Zamanının popüler oyun türlerinden gerçek zamanlı strateji oyunları şu sıralar yokları oynuyor. Bir dönem Warcraft ve StarCraft gibi oyunlarla türü tanımlayan firmalar arasında gelen Blizzard da konuyla ilgili endişeli.
BlizzCon'daki bir röportajda konuşan StarCraft II: Legacy of the Void'in baş yapımcısı Tim Morten, RTS türünün yeniden nasıl canlanacağı konusunda kendilerinin de net bir fikrinin olmadığını söyledi. Ancak yine de League of Legends ve Dota gibi MOBA oyunlarının popülerliğinin türe katkı yapacağını belirten Morten, RTS oyunlarında öğrenme aşamasının en zahmetli nokta olduğunu, Blizzard'ın da bu konuda bazı çalışmalarının bulunduğunu belirtti.
Tim Morten, "Fakat tabii ki tek sorun bu değil. Daha yapmamız gereken çok şey var. RTS oyunlarıyla ilgili bu problemi çözmek istiyoruz. O sihirli değneğin elimizde olmasını biz de isterdik." açıklamalarını yaptı.