3DS'in grafikleri muhteşem, otoritelere göre PSP'den daha iyi deniliyor, gerçi PSP eski nesil bir el konsolu artık ancak el konsolu kategorisinde en iyi grafiklere sahip olan PSP ile karşılaştırmak daha doğru bulunuyor. 3DS'in grafik gücünün arkasındaki teknoloji ile ilgili şimdiye dek çeşitli dedikodular vardı, (Nvidia Tegra vs.) ancak bunların yalanlanmasından sonra 3DS'in GPU gücünü nereden aldığı merak konusu oldu. Bugün itibariyle ise 3DS'in kasasının altındaki canavar açıklandı...
Ekran kartı modelinin PICA200 olduğu belirtildi. 2006 yılından kalma eski bir GPU olduğu göze çarpıyor, en dikkat çekici özelliği, 'düşük güç tüketimi' ile 'yüksek kalite grafikler' sağlaması. Biraz eski bir GPU olduğu için ucuz olması da Nintendo'nun dikkate aldığı önemli bir ayrıntı olarak belirtiliyor. Nintendo'nun donanım sattığı için üretim maliyetini mümkün olduğunca düşük tutmaya çalıştığını biliyoruz.
Japonya'da yapılan PICA200 duyurusunda GPU'nun 3D çekirdeği olarak MAESTRO-2G kullanacağı belirtilen ekran kartının, Open GL ES 1.1 fonksiyonlarını kullandığı ve DMP uzantılarına sahip olduğu görülüyor, GPU'nun kayda değer diğer yetenekleri ise şöyle sıralanıyor.
- Full-scene antialiasing (2x2) - Piksel görünümünün azaltılması sağlanıyor
- Yumuşak gölgelendirme - Bu sayede daha gerçekçi gölgeler ile karşılaşabileceğiz
- Tek/Çift/Üç kez buffer
- Vertex performansı: 200 MHz'da saniyede maximum 15.3M poligon
- Piksel performansı: 200 MHz'da saniyede maximum 800M piksel
- Bilinear kaplama filtreleme
- Frame Buffer: Maksimum 4095x4095 piksel
Tatmin oldunuz mu bilmiyorum, ancak 4 sene eski bir GPU olmasına rağmen PICA200, 3DS'e uyumlu olduğu gözlerden kaçmıyor. Umarız ekran kartının biraz eski olması fiyatını olumlu yönde etkiler.
Kaynak